Hit-Air MLV 2
Nielen ďalšie moto airbag
Nafukovací airbag vesta MLV 2 je dovedená k dokonalosti mnohými rokmi vývoja a vylepšení. Jej dizajn je navrhnutý tak aby poskytovala tú najlepšiu ochranu presne tam kde je potreba, preto má extra zväčšený golier pre fixáciu helmy pri páde, zväčšené bočné airbagy, veľký chrbtový airbag vystužený pevným chráničom chrbtice a úplne unikátne vyklápacie airbag pre ochranu bedier, kostrče a panvy .
Vylepšená bezpečnosť však nie je za cenu pohodlie, práve naopak, vesta MLV 2 je navrhnutá aby nijako neobmedzovala v pohybe, je ľahká, pohodlná a vďaka nastavenie veľkosti sadne priamo na telo.
Vesty Hit-Air sa vyrába priamo v Japonsku z tých najlepších materiálov a s typicky japonským dôrazom na starostlivosť a kontrolu kvality.
K veste MLV 2 si môžete prikúpiť hrudníka a bočné protektory, ktoré ešte viac zvýšia úroveň Vašej ochrany v okamihu pádu alebo kontaktu s časťami motocykla ako sú riadidlá, nádrž, atď.
Moderné materiály a nízka hmotnosť
Vesta je vyrobená z Polyesteru 600D, nylonových popruhov a polyesterovej sieťoviny. Na reflexné verzia je použitý materiál LUMIDEX. Airbag je vyrobený z polyuretánu. Priestor za aktivačným mechanizmom je vystužený visco elastanom. Hmotnosť vesty je podľa veľkosti 1400 - 1600g CO2 cartridge 270g
6 Najčastejších otázok našich zákazníkov
1. Prečo vyrába Hit-Air mechanické airbagy, keď už sú aj elektronické?
Airbagy Hit-Air sú určené predovšetkým do prevádzky kde je dôležité aby sa airbag vždy spoľahlivo aktivoval aj keď dôjde k situácii ktorú elektronika nedokáže spoľahlivo vyhodnotiť. Mechanický systém lanka zaisteného k motocyklu je nielen preverený, ale má oproti elektronike stále veľa výhod: nevyžaduje nabíjanie, údržbu, narozdiel od elektronických viest ho možno kedykoľvek reaktivovať a znovu použiť pohy vymenením CO2 cartridge a rozhodne po vás nebude chcieť žiadne ďalšie poplatky.
2. Ako to funguje? Ide to na každú motorku? A čo skútre?
Vesta Hit-Air MLV2 je mechanická "trhačky" vesta sa pripojí k motocyklu karbón-kevlarovým lankom, stačí sa tak len "zacvaknúť" zakaždým keď si sadnete do sedla, rovnako ako ste zvyknutí si pri sadnutí do auta zapnúť pásy. Lanko je ideálne umiestniť na rám pod sedlo, ale možnosťou "kam s ním" je hneď niekoľko a zatiaľ nám nikto nepriviezol motorku alebo skúter na ktorú by sme lanko nedokázali behom pár minút nainštalovať. Zvládne to naozaj každý.
3. Neodpálim sa omylom, keď zabudnem lanko odopnúť?
Odpadlovací mechanizmus je nastavený na aktiváciu kinetickú silou ku ktorej dochádza pri páde a je aktivovaný prudkým šklbnutím nie ťahom. Keď začnete odchádzať od motocykla tak sa vám lanko samo pripomenie zaťahaním za vestu bez toho aby došlo k aktivácii airbagu. Ani tým nejzapomětlivějším z nás sa ešte nepodarilo sa odpáliť omylom.
4. Aktivuje sa airbag aj pri páde v malej rýchlosti?
Áno. Aj pri páde v pomalej rýchlosti sa airbag v prevažnej väčšine prípadov aktivuje. Vďaka Vašej váhe je sila na nafúknutie airbag vesty dostačujúca. To je jedna z výhod oproti elektronickým systémom, ktoré často vyžadujú na detekciu kolízie a aktiváciu určitú minimálnu rýchlosť, napríklad 30km/h.Veľa z Vás nám potvrdí, že spadnúť z motocykla a privodiť si nepríjemné a bolestivé pomliaždeniny možno aj v menšej rýchlosti, zvlášť v mestskej premávke.
5. Čo keď sa mi vesta aktivuje niekde ďaleko na cestách?
Stačí si sebou pribaliť imbusový kľúč a náhradné CO2 cartridge, aktivované vesta sa do dvoch minút sama vyfúkne, stačí jej potom len poskladať a vyfúknuť prebytočný vzduch, imbusovým kľúčom reaktivovať spúšťací mechanizmus a zaskrutkovať novú CO2 cartridge. Kdekoľvek, kedykoľvek, behom pár minút a môžete ísť ďalej.
6. Akú veľkosť?
Všetky vesty sú vo veľkostiach M a L a niektoré naviac aj v zmenšenej veľkosti S. Veľkosť S je naozaj maličká a hodí sa najmä pre deti a dorast a naozaj drobné slečny. Veľkosť M zodpovedá konfekčnímu rozpätie S - XL a veľkosť L zodpovedá rozpätie XL - 3XL a možno ju ešte zväčšiť použitím rozširovacích pásikov. Nastaviteľný pásik a dômyselný strih tak znamená, že nielen, že každá veľkosť má naozaj veľké rozpätie, ale tiež že sa nemusíte báť, že vám vesta už nebude keď naberiete alebo zhodíte nejaké to kilo.
7. A čo certifikácia a možnosti využitia?
Vesty MLV2 majú certifikát EN 1621-4:2013 ako airbagová vesta na použitie na jazdu na motocykli a hodí sa na jazdu na všetkých pozemných komunikáciách aj v teréne. Okrem toho sú výrobcom určené aj pre jazdu na koni kde sa odporúča ich použitie zároveň s chráničom tela podľa normy EN 13158. Pokiaľ teda okrem tých koní na dvoch kolesách sedláte aj nejaké tie živé môžete pre vestu nájsť dvojité uplatnenie, len si nezabudnite dokúpiť lanko pre pripevnenie k jazdeckému sedlu, ktoré sa od toho na motocykle odlišuje.
Uchytenie k motocyklu
Spúšťací mechanizmus vesty na hrudníku je spojený s motocyklom pružným karbón-kevlarovým lankom, umožňujúcim jazdci neobmedzený pohyb počas jazdy a nasadnutie a zosadnutie z motocykla. Lanko sa uchytáva k rámu motocykla pod sedlom, u spolujazdca sa postupuje rovnako ako u vodiča - len s rozdielom uchytenie pod sedlom v mieste spolujazdca.